Prawo [3818]

Zapisz się
Dodaj kartkę Dodaj bana
Powód wlepienia kartki
Wybierz wątek docelowy z listy lub wpisz jego ID
  • Dominika

Witam mam pytanie odnośnie takiej sprawy może początkowo będzie wydawać się dosyć głupia. Kończę szkołę średnią, jedna z koleżanek po udowodnionej kradzieży dostała zachowanie naganne przez co nie dopuszczono jej do egzaminów poprawkowych w sierpniu (a miała niedostateczny z jednego przedmiotu) i wraz z rodzicami wniosła sprawę do kuratora i prezydenta miasta. Przyszła do mnie i nagadywała na wychowawcę i dyrektora, którzy przez ostatni czas bardzo jej pomagali. Ja chcąc ostrzeż wychowawcę nagrałam naszą rozmowę (aby koleżanka nie wyparła się tego co mi mówiła, gdyż lubi kłamać). Udostępniłam to nagranie wychowawcy i dyrektorowi. Zastanawia mnie to teraz czy to co zrobiłam było zgodne z prawem.
  • Green Duck

ja nie jestem prawnikiem.

Ale uwazam ze to moze jest zgodne z prawem, bo w prawie karnym
    istnieje zapis o tym, ze mozna klamac (nie mowic prawdy) jesli ma sie w interesie ochrone siebie lub innych. Mozesz miec nieprzyjemnosci, bo moze ona wszystkiego sie wyprzec.

I to nagranie bedzie bez znaczenia.

• Ali

Dominika: wyrokiem Sądu Najwyższego (wyrok SN z 10 maja 2002 r., WA 22/02, OSNKW 2002, nr 9-10, poz. 77) nagrywanie jest legalne.

Green Duck: Jak żeś wpadł na pomysł, że "mozna klamac (nie mowic prawdy) jesli ma sie w interesie ochrone siebie lub innych"?
  • Green Duck

Ali: pamiętam zapis w prawie karnym że "nie można sugerować określonych treści odpowiedzi".
    To jest nielegalne. Z tym co podałem wiąże się to co napisałem. Nie tak literalnie, ale doczytaj w KK.
    Naprawde tam jest!

polecam :D

• Ali