Polityka: Polska, Europa, Świat [2338]

Zapisz się
Dodaj kartkę Dodaj bana
Powód wlepienia kartki
Wybierz wątek docelowy z listy lub wpisz jego ID
  • P

W wielu kwestiach nie mamy niestety nic do powiedzenia . Nawet wprowadzenie Euro nie jest zalezne od decyzji naszego rzadu , a probuje sie mydlic nam oczy ze mamy prawo wyboru terminu .Natomaist jesli chodzi o stocznie to jest wymog restrukturyzacji i przepisy o konkurencji unijnej uniemozliwiaja dotowanie przez panstwo stoczni w ramach rownych szans
  • Pan R™

>матеуш napisał
    >Czy nawet w takiej kwestii nie mamy już niezależności?
    >Nie znam się dokładnie na tym problemie: czy Stocznie są
    >teraz własnością państwową?

Nie zostały w pełni sprywatyzowane.
  • Pan R™

>Zeis napisał
    >Dlaczego nie łożyć na stocznie? - do Zombie
    >
    >I tak jakaś część moich opłat na to idzie, ale jest to
    >raczej parę złotych i niezbyt mi ich żal.

No i jeszcze parę złotych na górnika dajesz.
    I na trawnik przed Wydziałem Zarządzania UW.
    I na pieniążki dla nieroba z Mazur.
    I na samotną mamusię "z problemami alkoholowymi" z Płocka.
    I na rolnika spod Częstochowy.
    I na związek kogośtam skądśtam... jakikolwiek, skądkolwiek.

I dawaj dalej. Ale od mojej kasy proszę się ODPIER***IĆ.
  • Tiwanick

>матеуш napisał
    >Nie było chyba o tym tematu
    >
    >Czy ktoś mi potrafi wytłumaczyć dlaczego pomoc dla
    >stoczni jest uważana przez unię za nielegalną?

Prawo unijne. Pomoc publiczna dla przedsiębiorstw może być udzielana tylko warunkowo, jeśli firma zostaje zrestrukturyzowana i ograniczy moce produkcyjne. Stocznie nie przeprowadziły ani restrukturyzacji, ani ograniczenia mocy. Więc muszą zwrócić pomoc.

>Dlaczego w
    >Polsce likwidowana jest kolejna gałąź przemysłu dająca
    >nam jakąś niezależność?

Bo kolejne rządy i związkowcy stoczniowi robili wszystko, by olać prawo wspólnotowe, które jest u nas obowiązującym prawem.