-
Dunadan
Jestem stdudentem pierwszego roku... studiuję oczywiście lesnictwo : ) Ale interesuję się również realiami wczesnego średniowiecza w tym łucznictwem tradycyjnym... bardzo mnie zaskoczyła informacja że w Polsce ( TYLKO w Polsce ) zakazane są polowania z łukiem... jakos nigdy nie mogłem zrozumieć czemu... w zachodnich krajach jest to raczej rzecz niemal powszechna - w USA odbywają się doroczne konkursy sportowe tak zwanego "łucznictwa terenowego", a polowanie z łukiem staje się tam bardzo popularne... dodam że argumanty że łukiem nie da się zabić sarny do mnie nie trafiają bo to nie prawda - łukiem można zabić niedźwiedzia - jedną strzałą... -
Anonim
Może trochę przesadziłeś z tym, że tylko w Polsce nie można polować z łukiem. Poza tym nikt nie powiedział, że strzałą nie da się zabić sarny. Owszem, da się nawet niedźwiedzia. Tylko teraz kwestia tego, czy szybciej zadasz śmierć strzałą, czy kulą? Pomijam kwestię celności strzału, bo zarówno myśliwy polujący, np. ze sztucerem, jak i z łukiem może trafić mało precyzyjnie (chociaż broń palna daje większe możliwości, zważywszy na odległość na jaką powinieneś podejść, zanim będziesz miał pewność dobrego strzału). Jeśli np. strzelając z łuku trafisz w łopatkę, to możesz tylko zranić zwierzynę; jeśli ten sam strzał byłby oddany z broni palnej byłoby inaczej.
Zwolenników jak i przeciwników polowania z łukiem jest wielu; można przytaczać argumenty za i przeciw... Być może taka dyskusja coś zmieni w tej kwestii.
Jeśli o mnie chodzi, to chyba wolałbym dostać kulą...; D
Pozdrawiam
Marek
-
Dunadan
" Może trochę przesadziłeś z tym, że tylko w Polsce nie można polować z łukiem." - ojej... a to można? : ) Bo słyszałem że nie... fakt, nie jest to stuprocentowo pewna informacja - o tym dowiem się dokładniej na zajęciach z łowiectwa : )
"Poza tym nikt nie powiedział, że strzałą nie da się zabić sarny" - po prostu rozmawiałem ze znajomymi z roku zajmującymi się już łowiectwem i oni podawali takie argumenty...