• 1
  • 2
Dodaj kartkę Dodaj bana
Powód wlepienia kartki
Wybierz wątek docelowy z listy lub wpisz jego ID
  • nemesea

W jazzie jestem dopiero początkująca... Czy ktoś mógłby mi przybliżyć ideę swing-u, wykonawców, założeń itp ?
  • wicher_lab

Najkrótsza droga
    dzisiaj 00:04 http://pl.wikipedia.org/wiki/Swing_...

Takie coś jeszcze wyszukałem (nie wymyśliłem!)...
    Że "swing" to coś, co mają (ponoć) tylko czarni. Chodzi o intuicyjne wyczucie pulsacji. W erze Duke Ellingtona i innych wodzirejów (sorry), czarni wypracowali sobie taki wspólny mianownik (puls), którego biali nie potrafili zakumać. Każdy muzyk grał wokół tego niewidzialnego/niesłyszalnego pulsu. To tak, jakby w muzyce rockowej perkusista nie używał stopy i werbla, grał wszystko tylko nie to :)

Oczywiście nie jest to odkrywcze dzisiaj, ale i tak zapomina się o tym, co naprawdę napędza dobrą muzę
  • Anonim

Nat King Cole; )
  • Anonim

Count Basie, Duke Ellington, Benny Goodman i ich bandy... Ella też sobie swingowała... Glen Miller, Fletcher Henderson... sporo tego, kolega wyżej słuszenie zauważył, że najłatwiej sobie wstukać "swing" i na pewno duuużo informacji, nazwisk wyskoczy :)
  • nemesea

Super :) Dzięki za pomoc.
    Oglądałam ostatnio w TV w wiadomościach o urodzinach goscia, kóry właśnie śpiewa do swingu [podobno bardzo sławny] i mnie po prostu to zaciekawiło. Może też oglądaliście i wiecie o kogo chodziło? Min zaśpiewał w duecie z Tomem Jons'em...

Jestem zielona...
  • wicher_lab

A może Rod Stewart? On ostatnio swinguje, bo mało kto już do tego okresu sięga
  • Anonim

to pan Tony Bennett !!!!!!!!!!!!!!
  • nemesea

tak, to chyba o niego chodzilo :]
    dzięki wielkie :)
  • Anonim