Java [1242]

Zapisz się
Dodaj kartkę Dodaj bana
Powód wlepienia kartki
Wybierz wątek docelowy z listy lub wpisz jego ID
  • czoobs

Czesc, czy ktos z was kiedys pisal cos takiego? Nie moge sobie poradzic z tym wykresem, roznych trikoof probowalem ale bez skutku :P Jestem raczej nowicjuszem w Javie. Jak ktos jest w stanie pomoc to zapraszam to wypowiedzi :)
  • spec

wklej kod ktory nie dziala, to moze cos sie da zrobic...
  • czoobs

ooo wreszcie ktos sie odezwal!; ) Kodu chyba nie ma co wklejac bo nic tam nie ma oprocz instrukcji rysujacych uklad wspolrzednych...reszte usunalem bo byla bez sensu.

Problem jest mianowicie taki:

Teoretycznie arc sin(x) jest ograniczony na dziedzinie <-1,1>, ale w praktyce w moim aplecie odleglosc pomiedzy -1 a 1 to jakies 70. No i teraz powstaje pytanie jak to zrobic zeby wykres byl rzeczywiscie rozciagniety graficznie miedzy -1 a 1, skoro nie mam wartosci np 62 dla arc sin(x). Inne moje problemy to w ogole, przesuniecie srodka ukladu wspolrzednych do punkt w ktorym rzeczywiscie moje osie sie przecinaja ( ale z tym chyba sobie akurat poradzilem ostatnio po prostu do wynikow dodajac odpowiednie liczby, chociaz czuje ze nie wzialem wszystkiego pod uwage :/ )

• spec

musisz przeskalowac wartosci i albo:
    1)w glownej petli dajesz od -70 do +70 dla x
    i dzielisz to przez 70 przed podstawieniem do arcsin wtedy masz wartosci znormalizowane od -1 do 1
    albo 2)
    w glownej petli dajesz od -1 do 1 i krok co 1/70, podstawiasz ta wartosc do arcsin, ale pixel stawiasz w punkcie x * 70 + moj_srodek_wps_na_ekranie

dasz rade tylko pomysl...
  • czoobs

yeah, wlasnie uzyskales status mojego guru; ) Teraz to wydaje sie byc takie oczywiste a nie moglem do tego dojsc :P dzieki dzieki dzieki!!!
  • czoobs