-
Anonim
Witam,
jestem początkującym użytkownikiem Eclipse i właściwie dotąd korzystałem tylko z podstawowej wersji tego środowiska. Mam jednak problem, gdyż chciałbym stworzyć przyjemny aplet oparty o Swing'a, ale nie chciałbym sie męczyć z tworzeniem tego wszystkiego od początku. Dlatego zastanawiam się czy istnieje jakiś nieskomplikowany plugin który pozwala na stworzenie takiego standardowego (JButtony, JChcekBox, JTextField...itp) metodą przeciągnij-upuść?
Z góry dzięki za odpowiedź. -
Koziołek [brat Javowiec]
Visual Editor się toto nazywa. Jednak polecam pisanie wyglądu "z palca" i stworzenie sobie kilu komponentów. Następnie Łączysz je w całość i już masz gotowe. Edytory wizualne pomimo że przyspieszają pracę to jednak mocno ogłupiają. Później musisz się mocno zastanowić gdzie są jakie elementy jak trzeba coś "z palca" poprawić -
Adept
nie zgadzam się...
zależy jakiego edytora używasz.
Polecam Windows Builder - jest genialny, ale niestety płatny. Co najfajniejsze, generuje super przejrzysty kod który dowolnie możesz zmieniać z przysłowiowego palca. Jeśli po takiej operacji przełączysz się ponowanie na egran wisualny i natychmiasty widzisz zmiany wczesniej wprowadzone w kodzie.
natomiast kompletnie nei rozumiem czemu takie narzędzia mają ogłupiać, ale ok - każdy ma prawo do swojego zdania. -
Koziołek [brat Javowiec]
Po prostu mam złe doświadczenia jak musiałem w vimie zmieniać kod klas. Lubię wiedzieć mniej więcej co i gdzie jest. Kwestia np. własnego ulubionego sposobu wywoływania kolejnych setterów. -
-
bartkiller
no cóż, co kto lubi... układanie GUI w Javie delikatnie mówiąc nie jest moją pasją :ASD -
Dzemus
A ja polecam jDeveloper'a. Łatwy w obsłudze, można dowolnie przełączać się z trybu kodowania na układanie klocków i na odwrót - mi tam pasuje:) -
Xavier